توجه رئیس‌جمهور به جنبه‌های معرفتی، معیشتی و مادی هنر، محمدعلی رجبی بازگشت Back
توجه رئیس‌جمهور به جنبه‌های معرفتی، معیشتی و مادی هنر
محمدعلی رجبی
نگارگر 
دیدار شخص رئیس‌جمهور را با جمعی از هنرمندان تجسمی کشور در موزه هنر‌های معاصر ایران، بسیار مؤثر و مفید می‌دانم و این بسیار مهم است که رئیس‌جمهور اولین دیدار هنری خود را به هنرمندان تجسمی در موزه هنر‌های معاصر تهران اختصاص دادند. این دیدار از حیث توجهی که رئیس‌جمهوری به هنر و خصوصاً هنر‌های تجسمی داشت، بسیار حائز اهمیت است. وزیر ارشاد هم اولین دیدار خود را به هنرمندان تجسمی اختصاص دادند و این اتفاقات درحالی رخ داده که معمولاً توجه دولتمردان به سینما بوده و در گذشته هر کدام از مسئولان برای دیدار با هنرمندان حضور چهره‌های سینمایی را ترجیح می‌دادند و هنر‌های تجسمی و هنرمندان این عرصه مهجور واقع می‌شدند. 
رئیس‌جمهور صحبت‌های بسیار خوبی در زمینه هنر‌های تجسمی مطرح کرد که بسیار امیدوار‌کننده بود چرا که هم جنبه‌های معرفتی و هم جنبه‌های معیشتی و مادی هنر را مورد توجه قرار داد. در دیدار با رئیس‌جمهور هم به این موضوع اشاره کردم که در وهله اول باید به هنر‌های اصیل در زمینه تجسمی توجه ویژه شود. هنر‌های اصیل خود دو دسته هستند، دسته اول هنر‌هایی که با توجه به فرهنگ اسلامی- ایرانی خلق می‌شوند، هنر‌هایی مانند نگارگری و هنر‌های وابسته به آن که مهجور هم مانده‌اند. 
من از آیت‌الله رئیسی تقاضا کردم فضا‌های رسمی کشور نه تنها در داخل بلکه در خارج هم مملو از آثار هنری ایرانی شود. باید آثار نقاشی و گرافیکی، تصویرسازی‌ها و مجسمه‌های هنرمندان در سفارتخانه‌ها به شکل‌های مختلف به نمایش درآیند تا مراجعه‌کنندگانی که هویت ایرانی و تفکرات انقلاب اسلامی دارند، این آثار را از ایران ببینند. رئیس‌جمهور هم در صحبت‌هایش عنوان کرد که ما می‌توانیم سفارتخانه‌های خود را مملو از این آثار کنیم. این مسأله وجهه خوبی نه تنها در حمایت مالی از هنرمندان خواهد داشت بلکه می‌تواند در نمایش گسترش هنر‌های تجسمی ایران کمک کند. 
تاریخ خبر:  1400/11/22