عزم دولت برای ساماندهی هنر‌های تجسمی، مسعود شجاعی طباطبایی بازگشت Back
عزم دولت برای ساماندهی هنر‌های تجسمی
مسعود شجاعی طباطبایی
کاریکاتوریست
دیدار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعد از آن رئیس‌جمهور از موزه هنر‌های تجسمی برای ما بسیار غیر منتظره و جالب بود، اما ورای این جالب بودن اتفاق، به نظرم حضور رئیس‌جمهور در موزه هنر‌های معاصر ایران نشان‌دهنده عزم دولت برای ساماندهی مؤثر و مشخص در حوزه تجسمی است. دیدار آیت‌الله رئیسی از موزه هنر‌های تجسمی اتفاق خوبی بود از این جهت که شرایطی ایجاد شد تا هنرمندان حوزه تجسمی بتوانند دیدار صمیمانه و خوبی با ایشان داشته باشند و برای من هم فرصت مغتنمی بود که از نزدیک با بسیاری از اساتیدی که آرزوی دیدن آن‌ها را داشتم ملاقات کنم. 
به اعتقاد من نفس این حرکت بسیار مهم و مبارک بود، از این جهت که رئیس‌جمهور یک کشور این نیاز را احساس می‌کند که با هنرمندان حوزه تجسمی دیدار داشته باشد و از نظرات آن‌ها بهره گرفته و از راهنمایی‌شان استفاده کند. یکی از دغدغه‌ها و مباحثی که در این دیدار مطرح شد بحث اقتصاد هنر و مشکلات معیشتی هنرمندان بود که از دغدغه‌های جدی در حال حاضر هنرمندان سراسر کشور است و توجه به این قضیه اتفاق خیلی خوبی است. 
در این دیدار همچنین اشاره شد که ما تا چه حد به برخی از این موزه‌ها از جمله موزه انقلاب، خوشنویسی و نگارگری نیاز داریم. هر کدام می‌توانند اتفاق بسیار بزرگی را رقم بزنند و شرایطی را ایجاد کنند تا در این فضا‌ها امکان ارائه این آثار فراهم شود و علاقه‌مندان، هنرجویان و دانشجویان که در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند بتواند این آثار را از نزدیک ببینند و موارد پژوهشی آن را دنبال کنند. 
تاریخ خبر:  1400/11/22