یک اتفاق مبارک بازگشت Back
یک اتفاق مبارک 
سیدعباس میرهاشمی 
دبیرکل جشنواره هنر‌های تجسمی فجر 
دیدار آیت‌الله رئیسی نمایشگاه «آینه در آینه» و گفت‌وگو با هنرمندان هنر‌های تجسمی از اتفاقات نیک چهاردهمین دوره از جشنواره تجسمی فجر بود. این دیدار پیام‌های نیکی برای هنرمندان داشت، آن را به فال نیک می‌گیریم و می‌دانیم با توجه به رویکردی که شخص رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم دارند، اتفاقات خوبی برای هنرمندان تجسمی رخ خواهد داد. 
اتفاقی که البته با حضور چندباره وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنر‌های معاصر و رویداد‌های عرصه تجسمی، هنرمندان را به توجه خاص دولت به این هنر امیدوار کرده بود، حالا با حضور رئیس‌جمهور شکل جدی‌تری به خود گرفته و همه می‌دانیم قرار است اتفاقات خوبی رخ دهد. 
همان‌طور که از صحبت‌های آیت‌الله رئیسی مشخص بود، ایشان نگاه دقیقی به اهمیت هنر و جایگاه آن در عرصه منطقه و بین‌المللی دارند، نگاهی جدی که بسامان کردن وضعیت هنر‌های تجسمی را در پی خواهد داشت و خبر از آمدن روز‌های بهتر برای فعالان این عرصه می‌دهد. 
بنده به نمایندگی از ستاد برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی، از حضور رئیس‌جمهور در بخشی از جشنواره که به مرور آثار مهم‌ترین دوره هنری ایران یعنی هنر انقلاب اسلامی می‌پردازد، تشکر و قدردانی کرده و مطمئنم که نگاه آقای رئیس‌جمهور برای حمایت از هنرمندان و مباحثی که در حوزه اقتصاد هنر مطرح کردند می‌تواند بسیاری از موانع را از سر راه هنر‌های تجسمی بردارد. 
حضور آیت‌الله رئیسی باعث می‌شود فضا‌های مربوط به هنر‌های تجسمی گسترش یابد. دیدار صمیمانه و رودرروی جناب رئیسی با هنرمندان برجسته هنر‌های تجسمی و هم‌صحبتی با ایشان راه تعامل و گفت‌وگوی سازنده را گشوده است، این مسأله باعث افزایش رابطه نهاد‌های دولتی و عمومی با هنر و هنرمندان شده و همچنین ایجاد بستر‌هایی برای جریان‌های هنری منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.
 
تاریخ خبر:  1400/11/21